TABUNG BELI BMW

Ekspedisi Kayak Kat Sungai Pahang

Ekspedisi ni berlaku hari Sabtu and Ahad lepas. macam biasa, tujuan aku ikut xpdc ni sebab mengisi kekosongan yang ada. dah ada tempat kosong, sebat je la. semua free, sape tak nak kan. hohoho. kitorang bertolak pukul 2. time tu aku dress up t's biasa + sluar pendek je ngn member aku soran lagi. tapi biler sampai tempat kumpol, hambek ko, sume orang smart. sluar jeans siap kasot. pakai spec mata lagi. adoi~~. korang ni nak pergi KL ke???!!

1st destination kitorang ialah Kampung Belimbing. sebab kampung tu kecik, kitorang dibenarkan lepak kat sekolah kampun belimbing. sekolah ni kecik je. semua benda yang ada kat sekolah ni kecik, sedikit and rendah. murid lebih kurang 20+ orang, bilik darjah 1-6 dalam satu blok, meja dalam kelas paling cikit ada 2. memang kecik and sedikit. patutnya, as da siap2 makan and semayang, petang tu kitorang ada game dengan orang kampung, tapi dikejutkan dengan berita orang mati lemas hilang terus tak jumpa. sungai tu cetek je. penduduk tempatan cakap maybe kene pasir jerlus sebab navy sume da turun, still tak jumpe.
kampung belimbing
konon penat sangat la tu
 bubur kacang is da best!!
pasang khemah ngn dak kampung
bersama dak kampung. suka bermalam kat sekolah tapi selalu ponteng sekolah

keesokan harinya (Ahad), sampai la masa yan ditunggu-tunggu, XPDC kayak Sungai Pahang. oppss. lupa nak bagitaw. kitorang dibahagikan kepada 10 grup. 1 grup ada lima orang and 1 grup dapat 2 kayak je. so, XPDC pada pagi tu aku direhatkan untuk memberi laluan kepada geng2 aku. perjalanan plak tak jaoh, macam dari Gambang pergi Kuantan, 25-30km kot and ada 2 bahagian. disebabkan aku tak kayak pagi tu, kitorang dihantar ke D'Ambang Resort, checkpoint pertama. aku menghabiskan masa kat sana dengan melakukan aktiviti ringan = ZZZZZZ!!!!
senyom2!!
 pakar selam navy. 'punca seseorang itu tak nak kayak ialah hilang minat'. hahaha

aku dikejutkan pada pukol 3 petang. geng aku start kayak 12pm. 3 jam pastu baru sampai. puas aku tido. hahaha. lepas geng2 aku da makan, semayang sume, tiba la saat aku berkayak lak. WOOOO!!!. tak sabar giler beb. partner aku petang tu Din, pakar gak dalam kelab kayak.

siap lalu bawah jambatan lagi

sepanjang perjalanan tu,keje aku asek kayuh paddle je sebab Din da penat pasal dia sambong dari first xdpc tadi. memang best kayak kat sungai pahang. cuaca petang tu lak nyaman je, angin sepoi2 bahasa, ada lak orang kampung bagi support, makin semangat la. lepas 3 jam non-stop paddling, sampai pon destinasi, Paloh Inai. makan2, minum and tak sabar nak tunggu penyampaian hadiah.
'team gua menang'. hihihi
 bersama kayak yang digunakan.

overall, xdpc ni memang best. bermalam kat sekolah, lepak ngn dak kampung, menyusuri sungai pahang. semua tu baru bagi aku. memang tak boleh dapat kat tempat lain. pasni nak FINAL da. so, kene stop kejap aktiviti jalan2 ni. huhuhu.......
BYE2

ps: pasni ada trip gi kelantan lak..hihuhihu...

17 comment(s):

iemaZAIMAH said...

syoknye!

trip kelantan tu klu kite nk ole2 boleh x?

ehehehe =))

Ninis said...

comelnye baju.gambar monyet ehh??wakaka.

Unknown said...

rindunye nk main kayak...siyes besh...tp ak main kt tasik yg kecik2 sudey...lau sgai2 ni...agak seram gakla...hehehe

Unknown said...

waaa...nk rubber rafting...rndunye!!!!

Anonymous said...

beshnhe berkayak..
tapi xpnh naek pon sbb tkot tebalik..
hhehee
anyway all da besh for da final...
(",)

Syafiq Kadiran said...

iema_z: nak ole2 pe?? kopok lekor??/
hihihi..

Syafiq Kadiran said...

ninis: aa..gambar monyet...nak ke???

Syafiq Kadiran said...

CheqPpJoy: isk...da salah channel ni..orang ckap pasal kayak..
dari rubber rafting, bek men rakit.. lg mencabar...hhaha

Syafiq Kadiran said...

BezBuddy: best kan men kayak...eh...sungai ni xbhaya pon...instructor tu cakp ada buaya je...ular pon ada gak...kire ok la tu dari naga...hahaha

Syafiq Kadiran said...

bubu253: best2.... isk3..susah la nak terbalik kalo boleh balancing..
tq 4 da wish..(^_^)

s A i F u L z A k W a N ® said...

pergh..gile kentang..bes tu maen kayak..aq dh lme xmaen..dlu maen siap sunburn lg..hahahaha..
terbaek la..

░█░░░█░█░▄▀░█▀▀░░░░▀█▀░█░█░█░▄▀▀░ ░█░░░█░█▀░░░█▀░░▄▄░░█░░█▀█░█░░▀▄░ ░█▄▄░█░█░▀▄░█▄▄░░░░░█░░█░█░█░▄▄▀░

Syafiq Kadiran said...

Z: aku pon suka gak!!! hahaha...

naseb bek xpdc ni dorang bagi topi petani yang besar tu... siap bagi towel putih 2 bijik...habes aku gune tok balot tgn...
xd la kene sunburn...kalo x, makin 'hensem' aku...hahha

iemaZAIMAH said...

xmo la kopok lekor!

kain sutera sutera satu!

ngeh3...

hak3...demand gile kn =P

poohugly said...

sronookne kayak...lama da tak berkayak. dulu kami geng kayak univ. hehe...

hans said...

best plak benda nih aku tgok

azie said...

best jugak klau skali skala brkayak.. caya la..

Anonymous said...

Ko kayak dari mane ke mana dan berapa km total perjalanan kayak tu? Bole share itinerary... Emel kt syaffiekasharif@gmail.com

Post a Comment

setiap komen yang diberi saya ucapkan 'BERBANYAK-BANYAK TERIMA KASIH!!!'

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...