TABUNG BELI BMW

Kisah Stokin.....

STOKIN...satu mende yang tiap2 hari, atau seminggu 5 atau xkire la bape kali pon orang gune.... Perkataan stokin berasal dari perkataan soccus dalam bahasa Latin.....

Kali ni aku bukan nak cerita pasal sejarah stokin tapi nak ceita pe kegunaan stokin.... walopon korang dah aku, aku nak cerita gak... huahuahua....

1. KESIHATAN

Seperti semua orang tahu, kita pakai stokin untuk lindung kaki dari melecet.... kalo xpakai stokin, memang kaki rase xselesa.... 

2. SIMPAN HADIAH

Stokin digunakan secara meluas mase hari Krismas... time ni, budak2 sibok gantong stokin dengan harapan biler bangon tidor esoknya ada hadiah yan Santa Claus bagi... tapi bila dorang bangon tido, dorang tros pegi bawah pokok Krismas bukak hadiah...so, pe gunanya stokin!!!???hahaha

3. PERMAINAN

Stokin digunakan untok membuat 'puppet socks'.... time kecik2 lu, aku pon suka gak wat mende ni.... sebab xmampu nak beli mainan...sob3x~~.... 

4. BOWLING

sukan yang aku suka main.... kalo kat tempat aku, stokin memang wajib dipakai... kalo x, korang xboleh men bowling...lagi 1, kalo dorang bagi men boling xpakai stokin skalipon, aku tetap nak pakai sebab nak lindung kaki dari kasot boling yang BUSUK!!!!

ni antara sebab kenapa orang guna stokin.... tapi bagi aku, aku guna stokin sebab len... sebab aku guna stokin ialah sebab ianya......

COLOURFUL!!!!

cuba tengok stokin aku.... macam2 kaler ade.... aku memang suka kumpol stokin len2 colour lagi jenama RENOMA... tiap2 hari tukar!!!! AKU SAYANG STOKIN AKU!!!!!....hahaha


17 comment(s):

iemaZAIMAH said...

ouh..sayang.ini ke yg u mntk itu hari?ok2..nnt i belikan sepuluh ok ;P



woi!raya 30 hari,mana duit raya aku yang dinanti,syg?

Tihara said...

stoking ko wangi tak..wakaka

alifah ilyana ♥ said...

ak pown syang stokin ko :)) haha

Syafiq Kadiran said...

iemaZAIMAH: hoho...nak2...tapi kaler sume kene len2...

Syafiq Kadiran said...

Tuhara: opkos la wangi...paki sekai je tros basoh...hahaha

Syafiq Kadiran said...

alifah ilyana: jom sesame sayang stokin aku...

mamawana said...

Stoking tak bau pong...stoking org beriman... ekekek

fairuz said...

haha.busuk!!!

nosembilanbelas said...

kalau tidur pakai stoking akan membuatkan kita tidur dengan lebih lena... mesti dah cuba kan

iemaZAIMAH said...

yg bunga2 ok tak sayang?

Syafiq Kadiran said...

mamawana: hehehe....bese la tu....

Syafiq Kadiran said...

fairuz: basoh kot stokin ni...xbusok...wangi!!!hahaa

Syafiq Kadiran said...

nosembilanbelas: xpenah cuba lak..nak try la...

Syafiq Kadiran said...

iemaZAIMAH: xnak...nak RENOMA gak...hahaha

ataicha said...

ahaks.. suka stokin renoma erk.. :p

iemaZAIMAH said...

alah syg.jgn demand sgt boleh tak?bunga2 comel ok.

asal suke sgt dgn renoma????

akubiomed said...

Mengenai stokin yang memakai pun kadang-kadang cukup syarat berlubang dekat tumit dan hujung jari. Ada yang pakai stokin putih bola untuk ke tempat kerja masa sekolah boleh lar pakai dah bekerja biarlah bersesuaian. Seelok warna stokin perlu padan dengan seluar. Stokin yang elok diperbuat dari kain kapas atau campuran dan buka nylon kerana kaki akan berpeluh. Stokin perlu ditukar hari-hari untuk kebersihan dan mengelak bau yang kurang menyenangkan

Post a Comment

setiap komen yang diberi saya ucapkan 'BERBANYAK-BANYAK TERIMA KASIH!!!'

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...